Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Budynek nr 2, ul. Ogrodowa, Dzierżoniów
Mmaciek: Poprawione zdjęcia od razu pojawiają się na stronie. Możesz nie widzieć zmian, gdyż przeglądarka zapisuje w pamięci starszą wersję zdjęcia i mimo odświeżania strony, wciąż pokazuje pierwotny obraz. Aby temu zaradzić wystarczy odświeżyć stronę przy pomocy kombinacji ctrl+F5.
Budynek nr 4 (dawny), ul. Sienkiewicza Henryka, Dzierżoniów
piotrek3210: Czy ktoś wie, kiedy i dlaczego wszystkie domy wzdłuż Kopernika od skrzyżowania z Sienkiewicza w kierunku Strumykowej zostały rozebrane? Czy to była kwestia poszerzenia ulicy?
Budynek nr 2, ul. Ogrodowa, Dzierżoniów
Danuta B.: Bardzo cenne zdjęcie!
Budynek nr 4, ul. Ogrodowa, Dzierżoniów
Abra Trask: Przed remontem budynku widniała tam tabliczka od strony ulicy, upamiętniająca budynek jako siedzibę urzędu repatriacyjnego. Ktoś może to potwierdzić?
Budynek nr 2, ul. Ogrodowa, Dzierżoniów
Abra Trask: Mimo wszystko żal patrzeć. Starszy pan tam mieszkający mówił mi, że jeszcze w latach 50-tych piękna altana tam stała. Ja pamiętam piękne resztki bramy oraz potężną lipę. Wszystko rozkradli lub zrównali z ziemią, łącznie z drzewem. Tego już nie da się usprawiedliwić potrzebą mieszkalnictwa
Panoramy Bielawy, Bielawa
Popski: Raczej koniec XIX w. :

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

jawc
jawc
Wolwro
Alistair
rajaser
kitapczy
Sendu
Sendu
rajaser
Parsley
Mmaciek
MacGyver_74
Rob G.
tomimaki
KrzysztofKudowa
Mmaciek
KrzysztofKudowa
McAron
Wolwro
Krzysztof Bach
Sendu

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Kolej Sowiogórska
Autor: gpkasa°, Data dodania: 2013-11-02 19:15:09, Aktualizacja: 2013-11-02 19:15:09, Odsłon: 3480

Kolej Sowiogórska

" KOLEJ SOWIOGÓRSKA "

 

Spółka kolejowa Eulengebirgsbahn AG zu Reichenbach powstała 25 czerwca 1899r. Akcjonariuszami były m.in. Państwo (Preußischen Staat), powiaty: Dzierżoniów (Kreis Reichenbach), Ząbkowice (Kreis Frankenstein), Nowa Ruda (Kreis Neurode), firma Lenz &Co. zajmująca się budową kolei, a także wiele innych przedsiębiorstw i osób prywatnych. Jeszcze w 1899r. rozpczęto budowę, a do końca 1900r. oddano do użytku kolejne odcinki: Dzierżoniów (Reichenbach) – Pieszyce Górne (Ober Peterswaldau) – Bielawa (Langenbielau) – Srebrna Góra (Silberberg). W 1902r. uruchomiono kolejny odcinek do Ścinawki Średniej (Mittelsteine). Ostatni odcinek Kolei Sowiogórskiej ze Ścinawki do Radkowa (Wünschelburg) ukończono w grudniu 1903r.

 

Całkowita długość linii towarowo-osobowej wynosiła 54,9 km:

 

0,0 Reichenbach (Eulengebirge) Kleinbahnhof

 

3,2 Nieder Peterswaldau (Peterswaldau Niederbahnhof)

 

4,6 Mittel Peterswaldau (Peterswaldau Mittelbahnhof)

 

5,9 Peterswaldau Stadion

 

7,0 Ober Peterswaldau (Peterswaldau Oberbahnhof)

 

10,7 Langenbielau Oberstadt

 

12,9 Steinhäuser

 

14,4 Neubielau

 

17,5 Weigelsdorf

 

20,4 Lampersdorf (Kr Frankenstein Schlesien)

 

24,0 Raschdorf

 

26,1 Silberberg Stadt

 

30,3 Silberberg Festung

 

32,7 Neudorf (Kr Neurode)

 

35,0 Volpersdorf

 

37,2 Ebersdorf (Kr Neurode)

 

40,3 Schlegel (Kr Neurode)

 

42,1 Nieder Schlegel

 

45,4 Mittelsteine Kleinbahnhof

 

47,9 Steine

 

50,7 Rathen-Albendorf

 

51,7 Ober Rathen

 

54,9 Wünschelburg

 

kolejne 7,0 km służyło wyłącznie do transportu towarowego:

 

Neubielau–Suckertshof 2 km

 

Ebersdor–Johann-Baptista-Grube 2 km

 

Mittelsteine Klb–Bahnkraftwerk 1 km

 

Wünschelburg–Heuscheuer Ladestelle 2 km

 

 

A oto znaczki opłat kolejowych :

Zdjęcie nr 

 


/ /