Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Krzysiek_2
Karol Gryfino
Karol Gryfino
dariuszfaranciszek
dariuszfaranciszek
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
dariuszfaranciszek
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
dariuszfaranciszek
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Krzysiek_2
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Żmija - pożegnanie   (Mmaciek - Administrator) 36 Iras (Legzol) 2022-05-26 08:03:21
Errare humanum est   (maras - Administrator) 4 górski 2022-05-24 18:37:04
Spotkanie LXXI (noworoczne) - 5 czerwca 2022 godz. 12.00   (Mmaciek - Administrator) 8 Wincenty Miros 2022-05-23 20:06:00
Z cyklu moja "V" - Guma do żucia   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2022-05-14 23:06:12
Wystawa malarstwa Jolanty Tacakiewicz-Lipińskiej (Zonia)   (maras - Administrator) 5 phantasma1958 2022-05-12 21:20:46
Lepsze miejsce   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2022-05-07 22:53:38
A niech tę nietykalność   (maras - Administrator) 2 cezar56 2022-05-01 12:24:56
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Jan R°

Keco (2022-05-23 17:32:03) Witam. Widok w kierunku gór Sowich. W centrum u góry Słoneczna i Kalenica. Kominy (to co zostało) i zabudowa z lewej znajdują się przy dzisiejszej ulicy Strumykowej . Widok z GSV 2012 rok . Nie wiem natomiast, z którego miejsca wykonano zdjęcie.



Krzysztof Bach°

Krzysztof Bach (2022-05-22 20:03:09) Film z wizyty Jurka w Dzierżoniowie



Tony°

Krzysztof Bach (2022-05-13 13:30:04) Prawdopodobnie jest to ul. Nowowiejska, tak na szybkiego nic nie dopasowałem. Ale z czasem się rozwikła obiekty.

lena.wiktoria (2022-05-18 18:04:11) Adolf Winkler, dzierżoniowski gastronom, prowadził na pewno działalność w 1859 roku, bo wtedy zapraszał do swojego lokalu na dożynki. Lokalu nie zlokalizowano ani nie ustalono nazwy. Źródło: R. Brzeziński "O karczmach, zajazdach, gospodach..."



moose (administrator)°

moose (administrator) (2019-10-22 07:47:00) Dopisałem do Wolności, ale może też i Brzeżna - nie znam tak Bielawy.

Keco (2019-11-11 20:11:24) Cześć moose, dolny kadr,budynek po lewej to Brzeżna 10,

moose (administrator) (2019-11-11 21:25:46) Dzięki, dopisałem, a pozostałe? Mogą już nie istnieć?

Keco (2020-05-19 20:04:33) Budynek na pierwszym planie w górnym kadrze to chyba ulica Wolności 17. . Według mnie zdjęcie (górne) to odbicie lustrzane w poziomie (mogę się mylić). Widok z Google street view w 2013 roku .

Keco (2022-05-08 18:54:49) Mamy rozwiązanie. Dzięki publikacji pana dr Rafała Brzezińskiego można prawidłowo przypisać. . Górne zdjęcie, to widok w kierunku dzisiejszej ul. Wolności z dawnej Peilauerstraße (obecnie okolica ronda Bieltexu). Budynki po lewej nie istnieją. W głębi po prawej obok komina Bielawskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego Nr 2 – BZPB Nr 2, dom nr 2 przy ul. Wolności . Za nim dach kaplicy . Dolne zdjęcie to widok w kierunku obecnej ul. Wodnej (obok ronda Bieltexu). Po prawej dom nr 1 a po lewej dom nr 2 stojące przy ul. Wodnej. Prośba o przypisanie.

Keco (2022-05-14 21:50:59) moose zmienisz przypisanie?

moose (administrator) (2022-05-14 22:45:53) Na jakie dokładnie, bo trochę się pogubiłem w tych dociekaniach?

Keco (2022-05-14 23:20:01) Ok. Górne zdjęcie to widok na obecną ul. Wolności ( wrzucę znacznik). Dolne tak jak w moim komentarzu. Ulica Wodna nr 1 i nr 2. Dzięki

Keco (2022-05-14 23:32:12) Chyba nie dodam znacznika. Komunikat brak uprawnień.

moose (administrator) (2022-05-15 13:25:27) ok, zrobione.

Keco (2022-05-15 16:29:04) Jest ok. Dzięki moose.



sawa°

sawa (2014-11-30 11:24:20) ..... z papierówkami :)

waldmadel (2022-05-05 16:08:14) Według książki adresowej z 1943 r. mieszkali tu moi krewni. Skąd mam wiedzieć, że numer domu nie został zmieniony? W przypadku Domu nr 55 (dzisiejszy numer) została ona zmieniona. W 1943 r. nosiła numer 79.

sawa (2022-05-15 10:00:06) Ja też nie wiem co mam na to odpowiedzieć :).



Krzysztof Bach°

piotrek3210 (2022-05-12 21:29:43) Chyba nie bardzo chciało się tym przejściem komukolwiek chodzić. Odkąd pamiętam, czyli od końca lat 70tych, wchodziły tam głównie dzieci, z ciekawości.

Krzysztof Bach (2022-05-13 11:58:44) Tak było. Ale teraz jeżeli by było wyremontowane i jakiś punkt handlowy w przejściu. Miało by wzięcie zwłaszcza że już na tym przejściu odnotowałem kilka potrąceń. Jedno z nich gdzie starsza pani zrobiła krok do tyłu z wysepki i kierowca lusterkiem spowodował u pieszej złamanie biodra



waldmadel°

maras - Administrator (2022-05-05 22:06:20) Zdjęcie było za duże, miało ponad 2050px na dłuższym boku, zmniejszyłem do regulaminowych 1600px na dłuższym boku.



maras - Administrator°

maras - Administrator (2018-01-12 21:32:15) Pierwsze z miejscowości :)

chrzan233 (2022-05-03 23:46:36) Według Wikipedii: "Na początku XX wieku w centrum wsi zbudowano dom dla sióstr zakonnych z niewielką kaplicą. W latach 80. XX wieku budynek poddano kapitalnemu remontowi. Odtąd służy jako kaplica mszalna pod wezwaniem Matki Bożej Różańcowej i należący do parafii św. Marcina w Piławie Górnej." Jestem przekonany, że na OSM jest błąd (krzyżyk), kaplica stoi tutaj: Mam zdjęcie domu nr 26, za chwilkę dorzucę.

maras - Administrator (2022-05-03 23:58:28) Ok.



SyG°

maras - Administrator (2019-01-20 20:51:12) Zdjęcie jest współczesne i tak należy datować, przedmiot pochodzi sprzed wojny o czym można napisać w opisie zdjęcia.

piotrek3210 (2019-01-28 20:35:38) Czy to jest pewne z tym browarem tutaj? Bo na planach widać co najwyżej coś bardzo malutkiego. Jakaś altanka co najwyżej. Np. tutaj: Albo tutaj:

piwowar, Andrzej Urbanek (2019-03-13 20:47:34) Browar nie był duży, nie posiadał słodowni i warzył tylko lekkie piwo górnej fermentacji. Nie posiadał też dużych piwnic, bo piwo o tak niskiej zawartości ekstraktu nie wymagało długiego lażakowania. Jedyna część browaru, która była trochę na wyrost to warzelnia, której możliwości produkcyjne sięgały 27.000 hl rocznie. Tak naprawdę browar nie był w stanie wyprodukować więcej niż około 7.000 hl piwa rocznie.

Krzysztof Bach (2022-05-02 13:33:24) Rafał Brzeziński w ksążce O karczmach, zajazdach, gospodach... przy nazwisku Oswalda Marxa - podaje Browar Marxa jako lokalizację na Batalionów Chłopskich w nie istniejącym obecnie obiekcie który według moich dociekań znajdował się pod murami naprzeciwko obecnego domu Rzemiosł. Mapa z 1930 pokazuje w tym miejscu Brauerel i prawdopodobnie w tym miejscu powinien być znacznik na naszej mapie a nie koło cmentarza.



Krzysztof Bach°

Szyszka (2022-05-02 05:01:58) Oj miało być 6.0 ale źle trafiłem.

Krzysztof Bach (2022-05-02 10:03:40) Ojtam ojtam, Najważniesze że jedno z trzech brakujących rond już ma zdjęcie :-)


1 2 3 4 5 6 7 8 9